Generalnie nie polecam pracy w AU. Przez mój czas pracy można było zauważyć zmiany jakie nastąpiły w firmie. Firma przestała być miejscem z rodzinną atmosferą. Słynni HEADS starają się nieudolnie wplatać biznesowe kwestie, strategie firmy, misje, zamiast położyć nacisk na to, aby pracownicy robili dobrą pracę, dowozili zadania, spełniali się zawodowo, czy po prostu byli zadowoleni. Ale od czasu powstania HEADS oraz gdy zaczęli wprowadzać tzw "Filary" zaczęli rozpraszać większość pracowników, zaczęły nagle pojawiać się pytania: "po co?", "czy na pewno tego potrzebujemy?", "spiszmy BAU i zobaczymy". Szkoda, że takich pytań nie zadają sobie HEADS po przeczytaniu kolejnych rozdziałów z biznesowych książek, gdzie czytają o metodach, które wprowadzają w swoich eksperymentach czy też dokonują zmian w zespołach lub dokonują różnych zwolnień o których nie wie reszta firmy. Zwolnieni pracownicy nie dostają konkretnego feedbacku z wyjątkiem "nie pasujesz do strategii AppUnite". Zostały zatrzymane wszelkie podwyżki dla pracowników, nawet dla tych którzy nie dostali podwyżki od 3 lat. Ale tak się kończy kiedy nie ma się kontroli nad budżetem i TL rozdają w jednych zespołach ogromne podwyżki, a z kolei w innych zespołach TL nie daje, ani grosza, bo wciąż czegoś brakuje. Szkoda, ze dopiero po roku dowiadujesz się, że coś robisz nie tak i dlatego nie zasługujesz na podwyżkę. HEADS traktują firmę jak zabawkę, podejmują decyzje bez ładu i składu. Role czy stanowiska zostają przyznawane nie osobom, które mają co do nich jak najbardziej pasujące kompetencje, a tym które mają najlepsze układy z HEADSami lub są osobami łatwymi do sterowania i mało opornymi na sugestie HEADS. Jeśli jesteś juniorem to nie przychodź do AppUnite, tutaj nikt Ciebie nie poprowadzi, nie ma osób z odpowiednimi kompetencjami mentorskimi, bo każdy jest skupiony na tym, jaki dane działanie ma impact na firmę, aby tylko zadowolić HEADS. Z kolei jeśli jesteś osobą z większym doświadczeniem i jesteś kuszony tym, że AppUnite chce pracować "produktowo" i tutaj są tylko dobre pomysły to też tutaj nie przychodź. Zostanie Ci powiedziane, że nie masz racji mimo doświadczenia i "że tak się tego nie robi". AppUnite stało się malutką korporacją, która uważą, że zrewolucjonizuje rynek, ale niestety z takim podejściem nic nie zdziała.
Pozwól, że odpowiem, jak wygląda kwestia podwyżek oraz pensji u nas. Tak jak napisałam we wcześniejszym komentarzu: “Zatrzymanie podwyżek było transparentnie zaprezentowane w firmie, gdzie padły powody takiej decyzji. Na szczęście to już za nami. Zostało wypracowane nowe podejście do zarządzania budżetami, które już ruszyło, m.in. na podstawie tych doświadczeń, o których piszesz, aby się ponownie w tym miejscu nie znaleźć.” Była to decyzja, która pomogła nam zapanować nad trudną sytuacją, której doświadczyliśmy wszyscy na rynku, jednocześnie dbając o to, aby nie dokonywać zwolnień. Decyzja została przedstawiona na spotkaniu poniedziałkowym, na którym uczestniczą wszyscy Appuniterzy, więc było to zrobione w sposób transparentny z jednoczesnym zaznaczeniem tego, z czym to się wiąże dla każdego z nas - brak podwyżek przez jakiś czas, utrzymanie zatrudnienia wraz z zachowaniem wszystkich benefitów (oprócz podejmowania nowych destynacji w programie workation) Dzięki temu (ale nie tylko) dziś jesteśmy w znacznie stabilniejszym miejscu, podwyżki wróciły, a każdy z nas dostał również informacje o narzędziu, które ma pomóc w ich przyznawaniu Leaderom. ” Nasze widełki na stanowiska juniorskie to obecnie 5-10 000 netto B2B. *Wyjątkiem była nasza ostatnia rekrutacja na Junior Backend Dev, gdzie widełki wynosiły 4-6 netto B2B, gdzie poszukiwaliśmy osoby bez doświadczenia (oferta bliżej intern/junior). Oferując doświadczenie pracy w małym zespole przy realnym projekcie oraz pełne zaangażowanie zespołu we wdrożenie oraz mentoring. Pozdrawiam
Dosyć sprawna rekrutacja, jednak widać już na rozmowie po rzuceniu najwyższej widełki płacowej wiedziałem jak to się skończy. Pomimo tego, że na żadnym pytaniu nie zostałem zagięty to na negatywną odpowiedź czekałem 2 tygodnie. Oczywiście nie wyłożymy kawy na ławę tylko powiemy że klient jednak się rozmyślił i nie poszerzamy zespołu.
Pozwolę uzupełnić sobie wpis od Milka. Pierwszy etap został już opisany, jako czas na poznanie potrzeb kandydata jak i pracodawcy, co za tym idzie, ich zderzenie. Kolejne etapy są nastawione na weryfikacje wiedzy w konkretnym obszarze. Odpowiadając: tak, zadajemy takie pytania, które wymagają konkretnej wiedzy. Drugi etap nie ma jednej formy, czasami jest to zadanie, innym razem omówienie konkretnego case study, jeszcze innym interview, w którego skład wchodzą pytania te bardziej techniczne i mniej. Kandydaci dostają od nas informację odnośnie tego, jak ten etap będzie wyglądał, także nie ma tutaj miejsca na zaskoczenie. 5avage, rozumiem Twoją frustracje wynikającą ze zbyt długiego oczekiwania na naszą odpowiedź. Zdarzają się procesy, które trwają dłużej, staramy się kandydatów informować wtedy o tym, z czego to wynika. Jeśli tak nie było w Twoim przypadku - przepraszam. :) Prawdą jest to, że powodem niekontynuowania rozmów/ przerwania procesu rekrutacyjnego/ niezłożenia oferty, mógł być fakt, zmiany decyzji klienta o powiększaniu zespołu. Jeśli chodziłoby o stawkę, usłyszałbyś to. Pozdrawiam
Nareszcie firma w której masz wpływ! Możesz coś zmienić, zaproponować i dążyć do realizacji :) U poprzednich pracodawców wszelkie działania były mi zawsze narzucane - w AU jest zupełnie inaczej. Pierwszy raz pracuje w firmie, gdzie czuje, że chce zostać na dłużej, chce się tutaj rozwijać i pole do tego mam naprawdę duże. Wspaniałe podejście do pracownika, kultura feedbacku, transparentność - to wszystko tutaj znajdziesz na najwyższym poziomie. No i warto wspomnieć o benefitach, które są wyjątkowe np. Workation, budżet szkoleniowy, opieka psychologiczna, a nie tylko "kawa i herbata w biurze" ????
Hej Przemysław! Workation to możliwość połączenia pracy wraz ze zwiedzaniem nowych miejsc - w AppUnite mamy przewidziany na to specjalny budżet. Tutaj możesz przeczytać więcej na ten temat: https://appunite.com/blog/workation-coming-back-bigger-and-better-than-before Jeżeli zaś chodzi o szkolenia - tutaj możesz sam znaleźć kurs/ konferencje/ warsztat, który będzie odpowiadał na Twoje aktualne potrzeby lub możesz także skorzystać z naszej bazy szkoleń z których AppUnitersi już korzystali i je polecają. Wszystko oparte o Career Paths stworzone dla każdej platformy.
Interesuje mnie praca jako Android Developer. Wiem że teraz nie ma aktualnej rekrutacji ale chciałbym dopytać czy jeszcze w tym półroczu pojawią się jakieś ogłoszenia. Czy wysłanie CV w ciemno ma sens i ktoś się odezwie jak będą potrzebować nowych ludzi bo zastanawiam się nad aplikowaniem.
Hej, obecnie nie planujemy rozpoczęcia rekrutacji na stanowisko Android Developera. CV śmiało możesz wysyłać, zapisujemy kontakt do Ciebie i dbamy o to, aby wrócić z informacją, kiedy możliwość zatrudnienia się pojawi. Pozdrawiam
Portfolio leader- dają możliwość elastyczne godziny pracy w domu i powiedźcie jak to praktycznie wygląda. Można wykonywać obowiązki w zupełnie dowolnych godzinach? Czytam ogłoszenie na ich stronie i podane są 3 kroki rekrutacji zanim zacznie się pracę na etacie. Ile tak mniej więcej te wszystkie kroki zajmują czasu?
Hej! Elastyczne godziny pracy - do Twojej decyzji należy o której chcesz wykonywać swoje zadania. Godziny spotkań i wspólnych zadań są do uzgodnienia z teamem kiedy preferujecie pracę. Reszta całkowicie asynchroniczna. Każdy krok zajmuje mniej więcej 1 godzinę na spotkanie. Między jednym a drugim etapem jakieś 2 lub 3 dni
Zastanawiasz się, jakim cudem w Poznaniu uchowała się firma, której nie znasz, a która ma taką wspaniałą ocenę na Goworku? Już spieszę z odpowiedzią. Firma jest napędzana utopijną ideą wpływu na wszystko, co się w niej dzieje. W praktyce jednak nie ma szczegółowego pomysłu na siebie poza "róbmy wartość". Dobre chęci są, ale jak to się mówi, dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane, a jeśli masz ochotę pójść dalej i naprawdę coś tu zmienić, wkrótce utoniesz w meandrach komunikacji, nieuporządkowanych, niepełnych i nie traktujących zagadnień kompleksowo dokumentów online, braku wyspecjalizowanych ludzi i niedojrzałości zarządzania. A im dalej w ten las, tym robi się gęściej i trudniej jest znaleźć drogę do celu. Dlatego jeśli zastanawiasz się nadal, skąd taka wysoka ocena to wynika ona z pierwszego, naprawdę dobrego wrażenia. Natomiast to, że prawdopodobnie nikt o tej firmie nigdy nie słyszał wynika z faktu, że to wrażenie jest tylko fasadą, za którą brakuje konkretnej strategii, konsekwencji w jej realizacji, a w efekcie też skuteczności działania. Na dzień dzisiejszy więc, poza sympatią, moja opinia na temat Appunite jako firmy napędzanej utopijnym etosem jest negatywna. Firma jest jak ten przemiły dzieciak w klasie, który niestety ciągle dostaje pały i pewnie będzie siedzieć na następny rok. Kibicuję natomiast, aby kiedyś znalazła sposób na swój sukces. Pracuje tu mnóstwo wspaniałych i ambitnych ludzi, którym się to należy.
Widziałam, że w ogłoszeniu z maja na produkt ownera były zarobki do 25 000 zł. Pytanie tylko, czy to jest kwota jakieś samej podstawy czy to jest jakoś naliczane z tym, co się wyrobi prowizji, o ile jest tam prowizja teraz jakaś. Nie widzę żadnego aktualnego ogłoszenia, ale na przyszłość chcę wiedzieć. I jak jest wyliczana ewentualnie?
Hej ED - zawsze przy widełkach umieszczamy informację czy bierzemy pod uwagę kwotę netto na B2B czy też brutto na UoP Aktualnie prowadzimy rekrutację na rolę Product Managera dla której widełki (w zależności od seniority kandydata) są między 15 000 - 30 000 zł netto Jest to kwota na jaką wystawiasz fakturę każdego przepracowanego miesiąca (w przypadku umów B2B).
Cześć. : ) to tak nawiązując do tej wspomnianej oferty dla PM jest tu może ktoś to był na rozmowie oraz rzecz jasna się dostał i może opisać warunki? mam na myśli przebieg, pytania rekrutacyjne, feedback i późniejsze wdrożenie? Jak witane są nowe osoby?
Brałam udział w procesie rekrutacyjnym w październiku i otrzymałam ofertę. Wszystko przebiegało bardzo sprawnie i szybko, rekrutacja składała się z rozmowy wstępnej z przedstawicielką HR (już na tym etapie było konkretnie, z pytaniami odnośnie doświadczenia i wiedzy nt. product managementu), testu z pytaniami zamkniętymi i otwartymi (0,5-1h) i na koniec rozmowy z Produktowcami (kilka luźnych pytań, dwa case'y produktowo-behawioralne do rozwiązania itd. Uważam, że liczy się sposób myślenia / mindset produktowy). Na pewno na plus duża responsywność ze strony firmy i luźna atmosfera podczas rozmów. :) Wdrożenie przebiega w odpowiednim tempie, czuć wsparcie ze strony zespołu HR, leadera i tak naprawdę wszystkich osób w zespole. Jestem pozytywnie zaskoczona tym, jak do każdej osoby można się tu zwrócić o pomoc, a nowe osoby są witane z entuzjazmem i radością <3
Ja jestem ciekawa tego testu, czy firma pozwala zrobić go o dowolnej godzinie i nie ma na niego limitu czasowe, czy te 0,5 - 1 h to jest czas, w jakim trzeba się zmieścić? Od razu po pierwszej rozmowie trzeba zrobić test, czy jest X dni na wykonanie zadania?
Pierwszy etap - phone screen z Zespołem People. Drugi etap - rozmowa z Head of Operations. Trzeci etap - przedstawienie oferty współpracy.
1. Czego oczekujesz od nowej pracy 2. Dotychczasowe doświadczenie 3. W jakim zespole dobrze Ci się współpracuje 4. Jakie są wartości AU, z którą z nich najbardziej się utożsamiasz
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Generalnie nie polecam pracy w AU. Przez mój czas pracy można było zauważyć zmiany jakie nastąpiły w firmie. Firma przestała być miejscem z rodzinną atmosferą. Słynni HEADS starają się nieudolnie wplatać biznesowe kwestie, strategie firmy, misje, zamiast położyć nacisk na to, aby pracownicy robili dobrą pracę, dowozili zadania, spełniali się zawodowo, czy po prostu byli zadowoleni. Ale od czasu powstania HEADS oraz gdy zaczęli wprowadzać tzw "Filary" zaczęli rozpraszać większość pracowników, zaczęły nagle pojawiać się pytania: "po co?", "czy na pewno tego potrzebujemy?", "spiszmy BAU i zobaczymy". Szkoda, że takich pytań nie zadają sobie HEADS po przeczytaniu kolejnych rozdziałów z biznesowych książek, gdzie czytają o metodach, które wprowadzają w swoich eksperymentach czy też dokonują zmian w zespołach lub dokonują różnych zwolnień o których nie wie reszta firmy. Zwolnieni pracownicy nie dostają konkretnego feedbacku z wyjątkiem "nie pasujesz do strategii AppUnite". Zostały zatrzymane wszelkie podwyżki dla pracowników, nawet dla tych którzy nie dostali podwyżki od 3 lat. Ale tak się kończy kiedy nie ma się kontroli nad budżetem i TL rozdają w jednych zespołach ogromne podwyżki, a z kolei w innych zespołach TL nie daje, ani grosza, bo wciąż czegoś brakuje. Szkoda, ze dopiero po roku dowiadujesz się, że coś robisz nie tak i dlatego nie zasługujesz na podwyżkę. HEADS traktują firmę jak zabawkę, podejmują decyzje bez ładu i składu. Role czy stanowiska zostają przyznawane nie osobom, które mają co do nich jak najbardziej pasujące kompetencje, a tym które mają najlepsze układy z HEADSami lub są osobami łatwymi do sterowania i mało opornymi na sugestie HEADS. Jeśli jesteś juniorem to nie przychodź do AppUnite, tutaj nikt Ciebie nie poprowadzi, nie ma osób z odpowiednimi kompetencjami mentorskimi, bo każdy jest skupiony na tym, jaki dane działanie ma impact na firmę, aby tylko zadowolić HEADS. Z kolei jeśli jesteś osobą z większym doświadczeniem i jesteś kuszony tym, że AppUnite chce pracować "produktowo" i tutaj są tylko dobre pomysły to też tutaj nie przychodź. Zostanie Ci powiedziane, że nie masz racji mimo doświadczenia i "że tak się tego nie robi". AppUnite stało się malutką korporacją, która uważą, że zrewolucjonizuje rynek, ale niestety z takim podejściem nic nie zdziała.
Dlatego piszesz o wstrzymaniu podwyżek, firma nie ma pieniędzy na motywowanie w ten sposób pracowników? Jakie kwoty, jeśli mowa o pensji, są w zasięgu juniora?
Ogromne zamieszanie i zagrywki psychologiczne, które mogą zniszczyć psychikę osób doświadczonych a już na pewno tych młodszych stażem.
Dziękuję za ten feedback. Ostatnie kilka miesięcy było intensywnym okresem dla całej branży. Szybkość zmian, które wymusiła na nas sytuacja rynkowa mogła być nie tylko niekomfortowa dla Appuniterów, ale też dla mnie osobiście. Biorę sobie ten feedback do serca, dlatego, że zależy mi na tym żebyśmy traktowali każdy dzień jako lekcję pozwalającą się lepiej rozwijać. Zła komunikacja powoduje nieefektywności, których adresowanie jest misją firmy. Przez ostatnie miesiące pracowaliśmy nad zwiększeniem kontekstu stawek dla zespołów, które zwiększają autonomię w podejmowaniu decyzji o podwyżkach dla zespołów. Przez lata obowiązuje u nas zasada, że ewaluacja nie powinna być wykonywana rzadziej niż raz do roku. Nie zawsze wiąże ona się ze zmianą kompensacji. W wielu zespołach feedback loop jest skracany, bo zachęcamy do tego, żeby częściej dzielić się feedbackiem i wspólnie z liderami wypracowywać cele w krótszych iteracjach. Nie jest to jednak zasadą, a raczej nawigacją. Wyciągam wnioski z tego, że zespół heads mógł być zaangażowany w zbyt dużą ilość zadań, które powodowały rozproszenie. Obliguję się do tego, żeby nadać inny kierunek zgodny z wartościami firmy. Zawsze zależało mi na tworzeniu środowiska pracy nastawionego na ludzi. Środowiska, gdzie ludzie nie liczą tylko na poklepanie po plecach, ale motywującego do dynamicznego rozwoju. Wspieracjącego siebie. W wielu aspektach odstajemy od rynkowego standardu w dobrym tego słowa znaczeniu, bo od wielu lat iteracyjnie dążyliśmy do tego, żeby ludzie mieli kontekst do podejmowania dobrych decyzji. Jak zawsze, będąc pionierem, popełniasz błędy. My nie unikliśmy ich i nie zawsze wszystko jest idealne. W Appunite bardzo dużo decyzji dokumentujemy w formie ADR czy projektów na notion, które pozwalają nam być na bieżąco z podejmowanymi decyzjami. Nigdy te decyzje nie były podyktowane celem zabawy, zawsze dążyliśmy do tego, żeby zachować meritum sprawy, nad którą pracowaliśmy.
Brawo za odwage, firma probuje byc na zewnatrz kompletnie czyms innym niz jest, brak zaufania i sliska atmosfera.
Zgadzam się, że dokonuje się wiele zmian. Jestem w firmie od 2020 roku i doświadczam ich nieustannie, w wielu z nich uczestnicząc. O powodach dokonywanych zmian, można by mówić wiele, każda z nich ma swoje, ma swój kontekst, który transparentnie jest przekazywany, czy to właśnie za pomocą BAU, czy rozmów. Od każdego z Headów dostajemy również przestrzeń na zadanie pytań, które mogą pomóc w odpowiedzi na nasze wątpliwości czy frustracje, sama z tego nie raz korzystam. Trudno jest wrzucić wszystko do jednego worka. Tego nie zamkniemy w roku, dwóch, trzech, tak wygląda nasze środowisko, które wymaga od nas dostosowywania się do coraz nowszych wyzwań, nowej rzeczywistości. Przykro mi, jako członkowi zespołu People, czytać o tym, że firma przestała być miejscem z „rodzinną atmosferą”. A jeszcze bardziej przykro, że z takim doświadczeniem pracy u nas zostajesz. Jestem świadoma tego, że nie wszystkie zmiany czy decyzje były trafione. Jestem świadoma tego, jak wiele jeszcze przed nami codziennej pracy, aby większość z nas była zadowolona z miejsca, w którym jest. Za popełnione błędy, które na pewno były-przepraszam. Wkładam dużo wysiłku wspólnie z moim całym zespołem w to, aby nasze środowisko stawało się coraz lepsze. Dlatego tym bardziej dziękuję Ci za Twój komentarz. Biorę cały feedback od Ciebie do serca. Objawi się to w konkretnych zachowaniach, kontynuując przyglądanie się m.in. takim obszarom jak: dawanie feedbacku osobie zwalnianej, dawanie feedbacku regularnego (aby osoby nie opuszczały nas z takim poczuciem „dopiero po roku dowiadujesz się o…” oraz ciągłym wsłuchiwaniem się w głosy Appuniterów, aby „po prostu byli zadowoleni”. To, co utrzymuje mnie w przekonaniu, że tak się dzieje, to obserwacja m.in tego, że feedback, który trafia do Headów, nawet ten z tego komentarza, jest poddany pod refleksje, a następnie w konkretne działania. Zatrzymanie podwyżek było transparentnie zaprezentowane w firmie, gdzie padły powody takiej decyzji. Na szczęście to już za nami. Zostało wypracowane nowe podejście do zarządzania budżetami, które już ruszyło, m.in. na podstawie tych doświadczeń, o których piszesz, aby się ponownie w tym miejscu nie znaleźć.
Pozwól, że odpowiem, jak wygląda kwestia podwyżek oraz pensji u nas. Tak jak napisałam we wcześniejszym komentarzu: “Zatrzymanie podwyżek było transparentnie zaprezentowane w firmie, gdzie padły powody takiej decyzji. Na szczęście to już za nami. Zostało wypracowane nowe podejście do zarządzania budżetami, które już ruszyło, m.in. na podstawie tych doświadczeń, o których piszesz, aby się ponownie w tym miejscu nie znaleźć.” Była to decyzja, która pomogła nam zapanować nad trudną sytuacją, której doświadczyliśmy wszyscy na rynku, jednocześnie dbając o to, aby nie dokonywać zwolnień. Decyzja została przedstawiona na spotkaniu poniedziałkowym, na którym uczestniczą wszyscy Appuniterzy, więc było to zrobione w sposób transparentny z jednoczesnym zaznaczeniem tego, z czym to się wiąże dla każdego z nas - brak podwyżek przez jakiś czas, utrzymanie zatrudnienia wraz z zachowaniem wszystkich benefitów (oprócz podejmowania nowych destynacji w programie workation) Dzięki temu (ale nie tylko) dziś jesteśmy w znacznie stabilniejszym miejscu, podwyżki wróciły, a każdy z nas dostał również informacje o narzędziu, które ma pomóc w ich przyznawaniu Leaderom. ” Nasze widełki na stanowiska juniorskie to obecnie 5-10 000 netto B2B. *Wyjątkiem była nasza ostatnia rekrutacja na Junior Backend Dev, gdzie widełki wynosiły 4-6 netto B2B, gdzie poszukiwaliśmy osoby bez doświadczenia (oferta bliżej intern/junior). Oferując doświadczenie pracy w małym zespole przy realnym projekcie oraz pełne zaangażowanie zespołu we wdrożenie oraz mentoring. Pozdrawiam
Dosyć sprawna rekrutacja, jednak widać już na rozmowie po rzuceniu najwyższej widełki płacowej wiedziałem jak to się skończy. Pomimo tego, że na żadnym pytaniu nie zostałem zagięty to na negatywną odpowiedź czekałem 2 tygodnie. Oczywiście nie wyłożymy kawy na ławę tylko powiemy że klient jednak się rozmyślił i nie poszerzamy zespołu.
Piszesz o tym że na żadnym pytaniu nie zostałeś zagięty - a to są pytania które mają zagiąć? Powiesz coś więcej o tych pytaniach, czego się spodziewać?
Witaj. Nie widzimy wartości w zwodzeniu kandydata czy też w mówieniu nieprawdy. Wręcz odwrotnie. Szczerość, która jest jedną z naszych wartości pozwala nam budować dobre relacje w zespole jak i z potencjalnymi kandydatami. Tak było i w tym przypadku i feedback, jaki od nas otrzymałeś był jak najbardziej prawdziwy. Każdy proces rekrutacyjny ma to do siebie że może zakończyć się zaproszeniem do zespołu lub podziękowaniem za udział i powody tu bywają różne. Proces trwał dwa tygodnie- to prawda. Mając na uwadze, osoby, które zaaplikowały a spełniały wymagania, chcieliśmy dać każdemu szansę się zaprezentować.
Witaj. Pytania na rozmowie rekrutacyjnej mają pomóc nam poznać się nawzajem. Nie mają na celu nikogo "zagiąć" tylko nawiązać relację i dowiedzieć się jak najwięcej o doświadczeniu danej osoby, jej potrzebach, sposobie myślenia ale też przedstawić naszą firmę, jak działamy, co dla nas jest ważne, kogo poszukujemy, dając też przestrzeń na zadanie pytań kandydatowi.
Czyli nie zadajecie tutaj żadnych pytań, które wymagają jakiejś konkretnej wiedzy? Wykazania się? Tylko swobodne pytania na poznanie się, tak?
Na pierwszym etapie naszym celem jest poznanie kandydata. Jego dotychczasowego doświadczenia, technologii w jakiej czuje się najlepiej a także czego oczekuje od nowej pracy. Sprawdzamy także w jakiej metodologii, zespole pracuje mu się najlepiej aby mieć pewność że oferta którą mamy będzie spełniać jego oczekiwania. Do rozmowy rekrutacyjnej podchodzimy jak do partnerskiego spotkania dwóch osób które konkretnie przedstawiają swoje możliwości i zderzają je z oczekiwaniami drugiej strony.
Pozwolę uzupełnić sobie wpis od Milka. Pierwszy etap został już opisany, jako czas na poznanie potrzeb kandydata jak i pracodawcy, co za tym idzie, ich zderzenie. Kolejne etapy są nastawione na weryfikacje wiedzy w konkretnym obszarze. Odpowiadając: tak, zadajemy takie pytania, które wymagają konkretnej wiedzy. Drugi etap nie ma jednej formy, czasami jest to zadanie, innym razem omówienie konkretnego case study, jeszcze innym interview, w którego skład wchodzą pytania te bardziej techniczne i mniej. Kandydaci dostają od nas informację odnośnie tego, jak ten etap będzie wyglądał, także nie ma tutaj miejsca na zaskoczenie. 5avage, rozumiem Twoją frustracje wynikającą ze zbyt długiego oczekiwania na naszą odpowiedź. Zdarzają się procesy, które trwają dłużej, staramy się kandydatów informować wtedy o tym, z czego to wynika. Jeśli tak nie było w Twoim przypadku - przepraszam. :) Prawdą jest to, że powodem niekontynuowania rozmów/ przerwania procesu rekrutacyjnego/ niezłożenia oferty, mógł być fakt, zmiany decyzji klienta o powiększaniu zespołu. Jeśli chodziłoby o stawkę, usłyszałbyś to. Pozdrawiam
Jaka atmosfera panuje w firmie Appunite Sp. z o.o.? Są ogłoszenia na Pracuj.pl z 30 maja. Czy jest rotacja?
Hej! Jednym z naszych najważniejszych wartości jest budowanie takiego środowiska pracy w którym sam chcesz pracować z przyjemnością. Na porządku dziennym jest u nas przekazywanie sobie feedbacku, wsparcie podczas rozwoju oraz wymienianie się doświadczeniem w zespołach platformowych. Na Pracuj.pl nie publikujemy już od dawna ogłoszeń rekrutacyjnych. Wszystkie są dostępne w naszej zakładce kariera ???? https://appunite.com/career#offers
Nie spotkałem firmy, która nie pisałaby o rozwoju i nie zachwalałaby się w taki, czy inny sposób. Co Wy rozumiecie pod tym pojęciem? Rozwój, czyli, co? Nauka jeden od drugiego, przez obserwację? Udział w kursach i szkoleniach? Podwyżka, awans?
firma lubi sprzedawać dumnie brzmiące slogany stawiające Ich ponad wszystkich realia pokazują, że tak kolorowo nie jest. Zastanów się dlaczego nie odpisali o rotacji.
Hej CN! To zależy jak chcesz się rozwijać - jeżeli chcesz wykorzystywać do tego celu budżet rozwojowy lub Books Formułę - bardzo proszę :) Potrzebujesz wsparcia lub mentoringu osób z Twojej platformy - mamy zespoły platformowe dla konkretnej technologii. Napisz proszę czym dla Ciebie w takim razie jest rozwój i jakich możliwości szukasz w nowej firmie. Chętnie umówimy się na spotkanie aby opowiedzieć Ci o tym szerzej :)
Hej Rotacja nie jest dla nas tematem tabu bo dlaczego takowym miałaby być? ;) Nie znalazłam jednak zapytania w powyższych wiadomościach na temat rotacji.
Czy w Appunite Sp. z o.o. są szkolenia zewnętrzne?
W AppUnite masz swój budżet rozwojowy, który możesz przeznaczyć na realizację szkolenia/ kursu tudzież udział w konferencji.
Czy szkolenia odbywają się w dni pracy czy wolne od pracy? Jest to budżet miesięczny czy roczny?
Cześć Zośka! Wszystko zależy od tego jaką formę szkolenia wybierzesz. Otrzymujesz budżet roczny i to Ty decydujesz na jaki kierunek go przeznaczysz.
od niedawna jest jeden mały haczyk odnośnie budżetu, nie każdemu może się to spodobać, warto dopytać na rozmowie :)
Hej! Obecnie bez zmian budżet szkoleniowy jest dostępny dla wszystkich appunitersów. Czy możesz napisać o jaki haczyk dokładnie Ci chodzi?
Nareszcie firma w której masz wpływ! Możesz coś zmienić, zaproponować i dążyć do realizacji :) U poprzednich pracodawców wszelkie działania były mi zawsze narzucane - w AU jest zupełnie inaczej. Pierwszy raz pracuje w firmie, gdzie czuje, że chce zostać na dłużej, chce się tutaj rozwijać i pole do tego mam naprawdę duże. Wspaniałe podejście do pracownika, kultura feedbacku, transparentność - to wszystko tutaj znajdziesz na najwyższym poziomie. No i warto wspomnieć o benefitach, które są wyjątkowe np. Workation, budżet szkoleniowy, opieka psychologiczna, a nie tylko "kawa i herbata w biurze" ????
Czy oprócz możliwości rozwoju firma oferuje ponadprzeciętne wynagrodzenie? Chętnie się dowiem, bo twój komentarz bardzo mnie zaciekawił
W AU zasady wynagrodzenia są transparentne. Na każde stanowisko są konkretne widełki (można także dowiedzieć się więcej na ich stronie). Razem z TL swojego projektu omawiacie gdzie masz obszary do rozwoju a gdzie już jest na zadowalającym poziomie i możecie rozmawiać o podwyżce. Odbywa się to także na podstawie wyników feedbacków od osób współpracujących z Tobą.
Co jaki okres czasu odbywają się takie rozmowy? Pół roku? Rok? Po każdej jest możliwość podwyżki? Jeżeli oczywiście poziom oceny jest odpowiednio wysoki?
Cześć Edyta! Ewaluacje zazwyczaj odbywają się co 3 miesiące. Nie muszą one wiązać się ze zmianą wynagrodzenia - wszystko zależy od wyniku ewaluacji pracownika z Team Leaderem
Dzięki za odpowiedź! A w drugą stronę? Jeżeli tą oceną wyjdzie źle to rozwiązywana jest umowa? Czy może jakieś inne kroki są podejmowane?
Ocena nie wychodzi źle ;) Jeżeli podczas ewaluacji wyjdą obszary w których AppUniter ma zwiększyć swoje kompetencje to jest określana konkretna ścieżka rozwoju z jego Team Leaderem. Kroki, których realizacja przybliży go do poszerzenia umiejętności.
Czyli jeszcze firma opłaca szkolenia w takim wypadku? To się chwali. zastanawiam się też czy firma zatrudnia studentów. Da się pogodzić. Studia z pracą tutaj?
Każdy AppUniter ma swój budżet rozwojowy, który może wykorzystać w dowolny dla siebie sposób - ważne aby było na in plus dla jego rozwoju osobistego ???? Zatrudniamy także studentów! Wszystko zależy od Twojej dostępności i potrzeb per projekt ????
Można wiedzieć co to jest ten benefit Workation? Nie słyszałem o tym jeszcze. A nawiązując do szkoleń, to czy firma sama proponuje jakieś, czy inicjatywa wyboru szkolenia zależy od pracownika?
Hej Przemysław! Workation to możliwość połączenia pracy wraz ze zwiedzaniem nowych miejsc - w AppUnite mamy przewidziany na to specjalny budżet. Tutaj możesz przeczytać więcej na ten temat: https://appunite.com/blog/workation-coming-back-bigger-and-better-than-before Jeżeli zaś chodzi o szkolenia - tutaj możesz sam znaleźć kurs/ konferencje/ warsztat, który będzie odpowiadał na Twoje aktualne potrzeby lub możesz także skorzystać z naszej bazy szkoleń z których AppUnitersi już korzystali i je polecają. Wszystko oparte o Career Paths stworzone dla każdej platformy.
Rekrutacja przebiegła szybko i sprawnie. Onboarding i szkolenie bardzo rzeczowe. Firma jest transparentna, do tego każdy jest otwarty na feedback. Czuć po prostu, że w AU jest mnóstwo miejsca na rozwój, zawsze zostajesz wysłuchany. Dodatkowym plusem są benefity, np. Workation albo Books Formula, warto przejrzeć sobie stronę internetową. Niewiele polskich firm oferuje coś takiego. Szczerze polecam :)
Możesz krótko opisać rekrutację? Z ilu etapów się składała? To były zwykle rozmowy czy trzeba było wykonać jakieś zadanie? I przede wszystkim, o jakim stanowisku mówisz? :)
Rekrutacja składała się z trzech etapów - rozmowa z Recruitment Teamem, potem taka techniczna z devami oraz ostatnia na zapoznanie z Team Leaderem projektu do którego dołączałam :)
Podczas rekrutacji poinformowano mnie że może pojawić się zadanie na etapie technicznym i potem code review taki już aby omówić na żywo.
Dużo wolności w działaniu i możliwości. Zawsze jesteś wysłuchany
ta wolność w działaniu zaciekawiła. Na co konkretnie ma się tu wpływ w trakcie pracy? Masz konkretny wpływ na jakieś zmiany w prowadzonych projektach?
Tak, przede wszystkim na losy projektu ponieważ kontakt z klientem nie jest ograniczony tylko i wyłącznie dla Product Ownera lub Project Managera. Dbamy o to aby być partnerem we współpracy z klientem, a nie jedynie realizować daną usługę. Po drugie masz wpływ na to jak pracuje nam się w AU tzn posiadamy specjalny wallet na inicjatywy pracownicze. Bardzo cenimy inną perspektywę i uwagi co jesczze możemy wprowadzić lub zmienić aby pracowało nam się lepiej.
Czy w Appunite Sp. z o.o. możliwa jest praca na podstawie B2B?
Hej, jasne. Zawsze kandydat ma do wyboru rodzaj zatrudnienia - albo UoP lub B2B Dla osób, które mają jeszcze status studenta może być także UZ ????
A na jak długo zawierana jest pierwsza umowa? Pytam tu o umowę o pracę. Czy można mocno od początku negocjować wynagrodzenie, czy to są raczej określone kwoty?
To zależy od rodzaju umowy, którą pracownik wybiera. B2B zazwyczaj czas nieokreślony, UoP - 3 miesiące po których jest ewaluacja z Team Leaderem ;)
Co do negocjacji wynagrodzenia - na każdą pozycję są konkretne widełki więc Twoja propozycja musi się w nich zawierać.
Na jakie zarobki może liczyć Android Developer, są ogłoszenia ale nigdzie nie ma podanych warunków finansowych.
I faktycznie zawsze tutaj to co napiszą w ogłoszeniu przekłada się na rzeczywistość czy trochę za bardzo zawyżają?
Tak, stawki są aktualne a konkretną propozycję kwoty otrzymuje się wraz z ofertą po weryfikacji skilli technicznych (zazwyczaj 1,5h rozmowa z developerami lub krótkie zadanie do wykonania)
Kiedyś ktoś zapytał mnie"A dlaczego Ty pracujesz w tej firmie?" - Nigdy wcześniej nie pracowałam w miejscu, gdzie byłaby taka kultura czy atmosfera pracy. Osoby, które pracują w AU cenią sobie feedback, nie boja się go otrzymać ani podzielić się swoją opinią oraz możliwość rozwoju jaką dostajemy podczas pracy przy projektach zarówno tych produktowych jak i tych wewnętrznych często wynikających z inicjatyw zespołu. Nastawienie na wspólny cel i chęć współpracy pozwala przy tym budować między sobą fajne relacje
Pracuję już ponad pół roku w AppUnite więc śmiało mogę powiedzieć trochę więcej o tej firmie, która z samego początku była dla mnie pewną zagadką. Po dołączeniu do AU zyskujesz totalną wolność jeżeli chodzi o decyzję w którym kierunku chcesz dalej się rozwijać (pracujemy nie tylko w zespołach projektowych dedykowanych klientowi ale także drivujemy się do rozwoju w zespołach platformowych). Ponad to, to co odczułam na samym początku - podejście do pracownika jak do osobnej jednostki. Nie jesteś trybikiem w firmie o którym ktoś przypomina sobie kiedy robota jest niezrobiona. Tutaj możesz wypowiedzieć się na każdy temat, projekty i wszystkie bieżące tematy organizacyjne spisywane są na Notion i udostępnianie dla wszystkich więc totalna transparentność. Możesz zaproponować własną inicjatywę (masz do tego dodatkowy budżet), skorzystać z programu workation - rzadko zdarza się aby polskie firmy dawały taką możliwość. Na samym początku dostajesz mega welcome pack w którym jest nowy mac, książka, jakieś firmowe gadżety i list - to sprawia że już czujesz się częścią zespołu. Jestem mega zadowolona z pracy w AU i szczerze polecam.
No super z tym rozwojem i inicjatywami czy powitalnym zestawem. Wygląda to extra. Ale co z kasą? Jaka jest pensja? Czy ona zależna jest od wykonywanych projektów, czy jest stała kasa?
Edyta, nie wiem na jakie stanowisko interesują Cię widełki. Zawsze są podane w treści ogłoszenia. Ja aplikując na swoje także widziałam jaki mam przedział w zakresie którego mogę ewentualnie negocjować. Wynagrodzenie jest oczywiście ustalane podczas rekrutacji, a po kilku miesiącach jest możliwa ewaluacja z Twoim Team Leaderem w którym określacie co posżło dobrze a co jest jeszcze do rozwoju i może wiązać się to także z podwyżką. Jeżeli zaś chodzi ogólnie o stawki to są one regularnie wyrównywane do aktualnie obowiązujących na rynku.
Pracuję w AU już ponad rok. Jak na razie jest to najlepszy pracodawca z jakim się zetknęłam - i nie chodzi mi o zarobki - lecz o to jaką mam motywację do pracy. AU to firma rodzinna i budowana na wartościach, które są dla mnie jasne i które podzielam. Firma nie zamiata problemów pod dywan tylko próbuje je adresować a każdy pracownik może się czuć wysłuchany i dołożyć swoją cegiełkę do sukcesu całej organizacji. Chciałabym zostać tutaj na dłużej.
z zostaniemy w firmie na dłużej nie ma żadnych problemów? Dopytuję, bo tak zostało to ujęte jakby można było się czuć lekko niepewnym. Pozostając przy temacie zwolnień czy zdarzały się raczej ze strony firmy czy samego pracownika? Ogólnie to właśnie ciekawa jestem rotacji wobec tego opisu. Ile tu jest w sumie stanowisk możliwych do obsadzenia?
Szybka i sprawna rekrutacja, odpowiedzi dostajesz szybko i jesteś konkretnie informowany o wszystkich krokach. Dobra komunikacja z rekruterkami.
Jaki czas masz na myśli, ile mniej więcej zajmują im te feedbacki? Dzień, dwa? I tak w ogóle to ile etapów rekrutacji można się spodziewać?
zatrudnienie w tym miejscu rzeczywiście jest tylko wtedy możliwe gdy powie się na rekrutacji że sie chce jakaś mniejszą pensję ? wtedy przechodzi się rekrutację i dostaję pracę? bo taki można wysunąć wniosek z komentarzy niżej .
Oczywiście, że nie. Zatrudnienie jest możliwe, kiedy spełnia się wymagania względem danej roli, złapaliśmy wspólny vibe na rozmowie i czujemy, że razem jesteśmy w stanie stworzyć ciekawe rzeczy. Wynagrodzenie jest tylko jedną z informacji, która oczywiście jest ważna zarówno z pkt widzenia kandydata i jego potrzeb/ oczekiwań jak i firmy i jej budżetu na dane stanowisko.
Czy nowe osoby na początku maja osobę która ich szkoli ?
Tak, mieliśmy całkiem spoko onboarding. Dobre i rzeczowe szkolenie i zawsze jest ktoś później z kim można pogadać w razie potrzeby. Nie zostawiają cię samemu sobie.
Amerykańska firma? Rekrutacja to jest kpina z kandydata. Szukają ludzi za jak najniższe pieniądze. Bedziesz tani to odpowiedź dostaniesz szybko, drogi to czekaj i czekaj będziemy cię zwodzić. Nie polecam.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Appunite Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Appunite Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 10.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Appunite Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 8, z czego 6 to opinie pozytywne, 2 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Appunite Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Appunite Sp. z o.o. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.