GoWork.pl

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Aktualności

Pracodawca

 Aktualność

Wiele złożonych czynników wpływa na decyzje o emigracji. Dużo ludzi wyjeżdża z kraju na krótko, w poszukiwaniu dodatkowego zarobku. Część osób osiedla się jednak na stałe w nowych miejscach i tam buduje swoje życie prywatne i zawodowe.

Poszukiwanie pracy w obcym państwie nie jest prostym zadaniem. Kandydaci napotykają na różne problemy, ponieważ nie zdają sobie sprawy z tego, jak wygląda rynek pracy na obczyźnie. Nie wiedzą także, w jaki sposób pokierować swoją karierą tak, by znaleźć zawód dopasowany do ich kompetencji.

Czy początkowe odnalezienie się w nowej rzeczywistości, w obcym kraju jest trudne? Jak wygląda norweski rynek pracy? Czy jest on otwarty na naszych rodaków i w jakich sektorach najczęściej znajdują oni zatrudnienie?

O tym, jak wygląda rynek pracy w Norwegii, w jaki sposób dostosować się do wymagań pracodawcy i dlaczego warto mieć klarowny plan, opowiada nam Anna Pichola, kreatorka kariery w Norwegii, certyfikowana trenerka rozwoju i doradczyni zawodowa.
Więcej przeczytacie tutaj:
https://www.gowork.pl/poradnik/31/wywiady/jak-wyglada-norweski-rynek-pracy/

Pracodawca

 Aktualność

Opinie o polskim rynku pracy stały się punktem wyjścia do powstania strony GoWork.com, czyli zagranicznej odsłony portalu łączącego pracowników i pracodawców.

Otwarcie się GoWork.pl na nowe kraje to doskonała okazja do rozmowy o tym, jak rynki pracy w Europie różnią się od siebie.

Czego możemy się spodziewać, odwiedzając zagraniczne wersje portalu?
Czy zagraniczna kultura pracy, a przede wszystkim dialogu na linii pracownik-pracodawca, różni się od tego, co obserwujemy na polskim rynku?
Z jakimi wyzwaniami wiąże się otwarcie portalu na kolejne kraje?
Jak swoich pracowników traktują pracodawcy z poszczególnych krajów?

O europejskiej kulturze pracy, wartości dialogu i dalszym rozwoju portalu rozmawiamy z Katarzyna Rusinowska, Project Managerem zespołu Rynków Zagranicznych w GoWorku.

Polecamy wywiad Waszej uwadze:
https://www.gowork.pl/poradnik/31/wywiady/jaka-jest-zagraniczna-odslona-portalu-gowork-rozmowa-z-katarzyna-rusinowska/

Pracodawca

 Aktualność

Pokolenie Z aktywnie uczestniczy w rynku pracy, w związku z czym osoby starsze wyrobiły sobie opinię na temat “zetek”, którym nadano etykiety: roszczeniowi, niewdzięczni i nieodpowiedzialni.
Jest to dużym uogólnieniem, pomijającym pozytywne aspekty młodych pracowników. Takie generalizacje mogą pogłębiać podziały międzypokoleniowe i szkodzić obu stronom.
Warto mieć na uwadze, że “zetki” chcą się rozwijać, czuć satysfakcję z wykonywanej pracy i dbać o balans między pracą, a czasem wolnym.

Co jest dla Pokolenia Z najbardziej istotne podczas wyboru pracodawcy? Jakie mają oczekiwania względem niego?
Jak czują się na rynku pracy, który może zostać zdominowany przez sztuczną inteligencję?
Czy częste zmiany pracy i przebranżowienie ich przeraża?

O stereotypach, pracy, pasji i wyzwaniach Pokolenia Z rozmawiamy z naszą team'ową “zetką” Norbert Orlik, pracownikiem GoWork.pl
https://www.gowork.pl/poradnik/31/wywiady/pokolenie-z-chce-po-prostu-dobrze-zyc-rozmowa-z-norbertem-orlikiem-pracownikiem-goworku/

Pracodawca

 Aktualność

Pokolenie Z to osoby urodzone po 1995 roku, czyli młodzi ludzie, którzy właśnie wchodzą na rynek pracy lub mają krótkie doświadczenie zawodowe. Mówi się o nich, że urodzili się ze smartfonem w ręku, a świat cyfrowy nie ma dla nich tajemnic.

Pokolenie Z wprowadza głębokie zmiany na rynku pracy. Uczy nas społecznej i ekologicznej odpowiedzialności, work-life balansu oraz poszanowania własnego czasu.

Kto zalicza się do Pokolenia Z i czym ono się charakteryzuje? Jakie są powszechne stereotypy na temat tego pokolenia, inaczej nazywanego też zoomerami? Z czego one wynikają? Czego zoomerzy mogliby nauczyć się od starszych pokoleń?

O tym, jak zrozumieć osoby urodzone po 1995 roku oraz jak z nimi budować długotrwałe relacje zawodowe, rozmawialiśmy z Sylwią Szwed, przedsiębiorczynią i mentorką Biznesu.

https://www.gowork.pl/poradnik/31/wywiady/jak-zrozumiec-zetke-czyli-zmiany-pokoleniowe-na-rynku-pracy/

Pracodawca

 Aktualność

Badanie Mediapanel to wspólne dzieło międzynarodowej firmy badawczo-technologicznej Gemius, organizacji Polskie Badania Internetu oraz Komitetu Badań Radiowych.
Badanie to dostarcza nam obszernej ilości danych, które pomagają zrozumieć nam specyfikę internetu, jak i jego użytkowników. W badaniu wykorzystywany jest szereg różnorodnych wskaźników, a podział na kategorie umożliwia przedsiębiorcom ocenę swojej pozycji w sieci.
Mediapanel to niezwykle wartościowe źródło informacji dla przedsiębiorców, w szczególności przedstawicieli branży reklamowej i właścicieli mediów. Dane są użyteczne w opracowywaniu strategii biznesowych, czy komunikacji medialnej.

Czym jest Mediapanel? Jakie kategorie znajdziemy w badaniu Mediapanel? Na czym polega metodologia i jakie wskaźniki wykorzystuje badanie?
Szczegółowy opis w naszym najnowszym tekście.
https://www.gowork.pl/poradnik/17/wiadomosci/badanie-mediapanel-jak-dziala-niezawodna-metodologia-badan-gemius-i-pbi/

Pracodawca

 Aktualność

Nowa szkoła, a czasem po prostu pierwszy dzień w szkole, to dla dziecka duże wyzwanie. Niezależnie od tego, czy to początek drogi edukacyjnej w ogóle, czy może zwykła zmiana szkoły, towarzyszą temu emocje, które tworzą prawdziwą mieszankę wybuchową.
Zmiany to nieodłączny element życia, dlatego trzeba się nauczyć z nimi funkcjonować. Jednak pierwsze zmiany, jakie stają na naszej drodze, nie są łatwe. Warto zadbać, aby ten pierwszy dzień w szkole był pod stałym nadzorem i wsparciem rodziców.

Jak psychika dziecka reaguje na stres związany ze zmianą, Jak wesprzeć dziecko w tym trudnym czasie? Na czym się skupić?
Jakie sygnały mogą świadczyć o tym, że zmiana staje się dla dziecka trudna do udźwignięcia?
Koniecznie przeczytajcie nasz najnowszy tekst, a w nim także kilka porad esperta z zakresu psychologii.
https://lnkd.in/d9ENZEYe

Pracodawca

 Aktualność

Jak mówi sama o sobie "Marketingowiec nawrócony na sprzedaż".

Do niezwykle ciekawej rozmowy zaprosiliśmy Angelika Chimkowska, z wykształcenia marketingowca, z zawodu przede wszystkim strateżkę silnych marek osobistych, wykładowczynię akademicką i autorkę m.in książki "Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce".

W wywiadzie przeczytacie jak to jest doświadczyć siły marki osobistej na własnej skórze, jak w teorii i praktyce określić markę osobistą, jak skutecznie wypromować samego siebie, jak wykonać prawidłowy audyt, aby dobrze ocenić własne kompetencje i mocne strony i czy marka osobista jest dla każdego.
Bardzo polecamy rozmowę Waszej uwadze, znajdziecie tam dużo więcej niż odpowiedzi na powyższe pytania.
https://lnkd.in/dfVKb8DP

Pracodawca

 Aktualność

Praca z klientem biznesowym, zwłaszcza na stanowiskach supportowych, wymaga szczególnych umiejętności, które nie każdy z nas posiada.

Są jednak osoby, którym dzielenie się wiedzą i umiejętnościami przychodzi naturalnie, a bezpośredni kontakt z ludźmi staje się dla nich sposobem na życie.

Jak szybko można odkryć, którą drogą zawodową podążać? Jakie momenty mogą stać się przełomowe w karierze?

O pracy z drugim człowiekiem, potrzebie dzielenia się wiedzą i umiejętnościami, zarządzaniu czasem, potrzebie finansowej niezależności i przekuwaniu wad w zalety, rozmawiamy z Sebastian Kowalczyk, Customer Relations Specialist w GoWorku.

Polecamy wywiad Waszej uwadze!
https://www.gowork.pl/poradnik/31/wywiady/jak-przekuwac-wady-w-zalety/

Pracodawca

 Aktualność

Onboarding postrzegamy głównie jako proces wdrażania pracowników.
Sam termin nie odnosi się jednak wyłącznie do osób nowo zatrudnionych.

Wdrożenia potrzebują przedstawiciele różnych grup, mających kontakt z firmą. Jedną z nich są klienci. W Polsce onboarding klienta nie jest jeszcze tak popularnym terminem, jak za granicą. Mówiąc o onboardingu z założenia mamy do czynienia z zagadnieniem z zakresu human resources.

Czym różni się onboarding klientów od onboardingu pracowników? Który jest istotniejszy? Dlaczego warto przeprowadzać onboarding klientów?

Zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu!
https://www.gowork.pl/poradnik/17/zostan-pracodawca/onboarding-pracownikow-a-onboarding-klientow-dlaczego-warto-zadbac-o-oba/

Pracodawca

 Aktualność

Czy studia i wyuczony zawód zawsze generują naszą przyszłą pracę? Co jeśli życie piszę nam zupełnie inny scenariusz niż planowaliśmy? Czy na siłę próbować to zmienić?

Przykład właśnie takiej historii przeczytacie dzisiaj w wywiadzie z naszą #GoWorkmates Izabelą Turowicz, EB Reviews Advisor w GoWork.pl.

Iza jest absolwentką Akademii Morskiej w Gdynii i z tą pasją wiązała swoją pracę. Wszystko zmieniło się wraz z poznaniem męża i planami na założenie rodziny. Dzisiaj, jako samodzielna mama trójki dzieci, nie chce pozostać bezczynna zawodowo - pracuje, zajmuj się dziećmi, ma ambicje i pasje podróżnicze, czy sportowe.
Przeczytajcie tę inspirującą historię, nie tylko dla kobiet!
Siła jest kobietą! - Historia Izabeli Turowicz - Poradnik GoWork.pl

GoWork.pl